Mimmi Marias blogg

Mimmi Marias blogg

VÄLKOMNA TILL MIMMI MARIAS BLOGG

Välkomna att gå in på de olika sidorna för att läsa och se mer bilder.

söndag 2 juni 2019

Utställning "Vad gör dom"

Några bilder från min och Charlotta Midebo Spets utställning i Torsby maj/juni 2019



Charlotta och Jag
Nedan visar jag lite av de alster som jag hade med på utställningen. Charlotta hade också fantastiskt fina saker med i varierat material och tekniker.

Återvunnet trä från stranden blev ram till en spegel samt hylla till keramikgubbe.

Kavaj-tröja som jag har sytt av ett handbroderat tyg och satt på ärmar och krage från en stickad bommullströja.
Matta "skogsglänta" är en av åtta mattor som jag har vävt under våren.

En salig blandning av vad jag håller på med.

Sinninen heter  hästtavlan i akryl. Sinninen är det finska ordet för blå.
Blomsterbuketten är en målning i akryl
Mattan Karamell går i ljuvligt glada. mjuka färger.

Hästtavla målad i akryl, två somriga akvareller samt mattan "Mårbacka" som går i rosa toner med svart som kontrast.